torsdag 19 november 2009

Liiiiite neråt (1,2 kg till normalvikt)

Idag vågade sig vågen ner 0,2 kg iaf. 76 kg och jag ligger ung. 1 kg efter min plan.

Imorgon kväll börjar jag äta. M's pappa är inte bra, har väl egentligen fått sin dödsdom då hjärta och lungor endast har 50% kapacitet kvar och läkaren sa till honom att göra det han tycker är roligt och att han max har 5 år kvar. Jobbigt. Så imorgon kväll ska vi åka över för lite kvällsmys. För att inte allt ska barka helt åt skogen plockar vi upp grillad kyckling på vägen - det funkar ju även för mig och jag får helt enkelt börja upptrappningen en dag tidigare.

Har börjat landa lite mer i att det inte blev så mycket mer på just den här resan. Har varit så fruktansvärt fokuserad på att nå mina mål att jag på slutet glömt att glädjas och vara stolt över det jag faktiskt åstadkommit. 14 kg är faktiskt ganksa bra på 8 veckor! Nu ska jag vänja in mig vid mat och försöka hålla mig kring den här vikten. Efter nyår tar jag tag i det igen med ren kur för att hamna under 70kg. Det blir kanonbra!

Har ju dessutom minskat en hel del i omfång också:
Byst: -9 cm
Midja: -17 cm
Mage: -15 cm
Lår: -3 cm
Överarm: -2,5 cm

Ångrar nästan att jag inte mätt på fler ställen för jag vet att jag minskat rejält över baken (många byxor som är säckar rejält där) och över vaderna (ridstövlarna börjar nästan bli lite för vida) men jag får väl nöja mig med att jag faktiskt har minskat där också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar