tisdag 3 november 2009

Dag 38 - smalare än på flera år!

Nu har jag hamnat på en vikt jag inte sett på över 3 år! Och dessutom har jag idag fått flera spontana kommentarer från kollegor om hur mycket det börjar synas. Det är verkligen peppande!

Har minskat med 12 cm runt midjan, 10 runt magen och 6-7 cm över bysten. Överarmen har också minskat litegrann, låret likaså (men har ju i ärlighetens namn inte så mycket att gå ner på just benen). Har inte mätt vaderna, men ridstövlarna som började bli lite tighta sitter numer som en smäck igen. Stussen mätte jag aldrig heller, men eftersom de flesta av mina byxor nu börjar bli ganska slappa just där har jag med allra största sannolikhet minskat minst lika mycket där som över magen.

På fredag ska jag på möte med det företaget där en av deltagarna ställde "gravid-frågan" i september. Ena halvan av mig vill att de ska se att det hänt något, medans andra inte vill det. Vill inte att de ska tro/fatta/tänka att det var pga av den kommentaren jag har bantat. Även om det till viss del är det. Men bara till viss del.

Efter mötet ska jag träffa min bästa vän! Hon bantade ner sig rejält för snart 10 år sedan och har sedan dess varit ganska viktfixerad. Hennes åsikt känns väldigt viktig, så det ska bli spännande att se om hon ser något. Hon vet förstås att jag kör CK, men ändå.

2 kommentarer:

  1. HURRA och grattis till att se 7:an. DIT längtar jag också och det fattas ca 1,4 kilo.. :) Pepp i massor och du är ju superduber duktig! /Ella

    SvaraRadera
  2. 1,4 kg är ju snart där! Härligt!

    SvaraRadera