söndag 25 oktober 2009

glömde...

Jag köpte ju klänning och liten jacka/kofta till gårdagens kväll i fredags. Orkade inte prova och funderade lite grann om jag skulle köra safe och köpa klänningen i storlek 46 och koftan i storlek XL. Men tänkte att något borde ju ha hänt och köpte storlek 44 och L. Kom hem och provade och kände väl nja. Visade sambon som började skratta och sa att det var alldeles för stort. Både klänning och kofta hängde lite som säckar på mig.

Så igår körde vi ett race in till stan för att byta och jag tog med bävan in en 42:a i provhytten. Var orolig för att jag skulle hamna mittemellan storlekarna. Och dessvärre satt 42:an inte bra alls. Den var också för stor! Fick gå ner på en storlek 40 som satt perfekt! Fatta - jag köper storlek 40!

Koftan byttes in till en M och den var ok men det hade inte gjort något om den var liiite mindre.

Så härlig känsla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar