tisdag 6 oktober 2009

86,3 kg!

Det går ganska sakta nu tycker jag, men varje gram ner är ändå värt att vara nöjd över!

Är sjukt besatt av andras viktbloggar, vill att det ska gå lika bra för mig som det gjort för så många andra! Dock verkar ju alla andra på Cambridge gå ner så mycket mer? Längtar efter att det ska börja synas och kännas på mig också. Två saker som tyder på att något hänt:

1) Igår satt dragkedjan i ridbyxorna uppe hela stallpasset, trots att jag red ett ordentligt pass på pärlan!
2)Idag sa älskling "Har dina lökar blivit mindre?" Och visst ser det lite mindre ut även när jag tittar. Kanske inte just där jag helst vill gå ner, men jag får väl vara glad bara det försvinner någonstans. 80 F är ingen rolig BH-storlek i vilket fall...

Går bra annars tycker jag. Känns inte ens som om jag bantar eftersom jag känner mig mätt och belåten.

Lite mer funderingar kring jämförelser med andra - när jag tittar på andras mått så ligger mina mått kring just mage, byst och midja mer i paritet med de som väger över 100 kg. Jag vet att jag har smalare ben än genomsnittet i min viktklass, men det ser man ju inte med kläder på. Innebär det att folk i allmänhet tänker att jag väger 3-siffrigt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar