söndag 11 oktober 2009

2 veckor gjorda

Idag hade jag gått upp till 84,9 kg. Besviken. Fast egentligen vet jag ju att det är bra och helt enligt plan, dvs. 2 kg i veckan. Fattar bara inte varför det saktar ner över helgerna? Iofs en ganska vanlig syn när jag bantar, men då är det ju för att jag brukar spara på veckorna för att unna mig på helgerna. Det gör jag ju inte nu. Kanske beror det på att jag har det månatliga just nu. Har även varit låg och nedstämd sedan igår. Älsklingen försöker peppa och säger att det måste bero på just det månatliga eftersom jag varit på så strålande humör fram tills dess. Igår sa han att jag nästan var apatisk.

Imorgon bär det av till Holland. Det innebär också att jag har första planerade ätdagen framför mig. Känner mig lite nervös inför det. Är vi på restaurang ska jag beställa lite kyckling edyl. men det senaste lät som om vi ska ha matlagning ihop. Då kanske jag tom. struntar i att äta och bara kör min shake.

Vet inte om det är bra att jag hela tiden skjuter mitt trappa-upp-datum framåt. Förra veckan tänkte jag att 6 veckor till var vad jag skulle köra. Denna veckan har jag mer funderat på om jag ska köra 6 eller 7 veckor till. Om 7 veckor går vi till stadshuset och då hade vi tänkt "fira" med en middag - kanske borde jag ha trappat upp innan dess? Om 8 veckor åker vi till Thailand. Innan dess vill jag definitivt vara upptrappad och klar - vill inte riskera dålig mage då. Det är kanske nu man ska ta hjälp av sin konsulent.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar