måndag 28 september 2009

Första dagen av pulverbantning är över...

Eftersom jag inte hann få mina pulverpåsar innan helgen tänkte jag att jag sätter igång denna veckan istället. Men så i lördags kväll frågade sambon lite löst exakt när jag tänkt börja och då kände jag att jag inte ville vänta mer. Hade lite pulver hemma sedan tidigare (dock inte Cambridge) så igår (söndag) satte jag igång. Magen knorrade argt hela förmiddagen, men när jag väl var igång med söndagens alla bestyr gick det riktigt bra!

Idag har det börjat lite jobbigare. Vaknade med magont som bara blev värre när jag drack vatten. Fast det går! Känner mig grymt peppad och har tom. sagt till folk på jobbet att jag bantar. Det är nytt - brukar annars vara väldigt förtegen och nästan skämmas när jag är igång. Den här gången har jag sagt det till alla jag mött. Kanske lika bra, då blir det skämmigare att ge upp! Har även fått sambon att lova att han tjatar och stöttar mig när jag vill ge upp. Han kom dock på det lite för bra hotet att mina fina ringar vi beställt inte blir uthämtade om jag lägger av... :-O

Tog även lite före-bilder igår. Ska se när jag kan lägga ut dem. Det var dock ingen rolig syn. Man kan tom. förstå gravid-kommentarerna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar